Podstawy Dress Code dla biura: Co jest stosowne, a co nieW wielu korporacyjnych miejscach pracy obowiązuje dress code i równie wiele z nich ma ustalone zasady dotyczące tego, co można, a czego nie można nosić do pracy. Niezależnie od tego, czy w Twoim miejscu pracy obowiązuje formalny czy swobodny dress code, czy też coś pomiędzy, znajdziesz kilka podstawowych wytycznych dotyczących tego, co należy nosić do pracy. Na przykład, wiele biur wymaga koszul z kołnierzykiem dla mężczyzn i kobiet. Niektóre mogą mieć ograniczenia dotyczące dżinsów, T-shirtów i innych swobodnych ubrań. Chociaż większość firm jest całkiem rozsądna, jeśli chodzi o politykę dress code'u i nie wymaga, abyś każdego dnia tygodnia wtapiał się w tło za pomocą spodni i kurtek w neutralnych kolorach. Nie oznacza to jednak, że nie możesz czuć się pewnie, będąc ubranym odpowiednio do pracy. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o powszechnych biurowych standardach dress code'u, od rozmiaru kołnierzyka po obuwie, abyś już nigdy nie czuł się wyróżniony przez szefa lub zespół HR z powodu swojego wyboru stroju.

Kobiece kody ubioru

Jeśli chodzi o strój biurowy, kobiety mają więcej opcji niż mężczyźni. Ogólnie rzecz biorąc, kobiecy dress code jest bardziej elastyczny, pozwalając na wszystko od business casual do profesjonalnego stroju biznesowego.

Kobiety mogą nosić wszystko, od spódnicy po pantsuit, choć raczej nie będą mogły iść do pracy w minispódniczce, halter topie lub nisko wyciętej bluzce. Oczywiście kobiety z konserwatywnych obszarów powinny pamiętać o biurowym dress code. W niektórych przypadkach mogą być wymagane obcasy, ale wiele firm pozwala kobietom na noszenie dowolnego obuwia, w tym trampek. Powinieneś również wziąć pod uwagę swoją nazwę stanowiska, gdy myślisz o tym, co nosić do pracy. Jeśli jesteś menedżerem, będziesz chciał ubrać się odpowiednio do swojej roli, dając dobry przykład członkom swojego zespołu. Jeśli jednak jesteś sprzedawcą na froncie, możesz chcieć ubrać coś mniej formalnego.

Męskie Dress Codes

Ogólnie rzecz biorąc, kody ubioru w biurze dla mężczyzn są bardziej restrykcyjne niż kody dla kobiet, chociaż zasady te ulegają zmianie. Mimo to będziesz chciał zwrócić uwagę na to, jaki jest dress code Twojej firmy, a także na wszelkie dress code'y, które mogą obowiązywać w Twoim dziale. Niektóre biura mogą mieć inne kody ubioru dla menedżerów niż dla pracowników. Większość męskich dress code'ów wymaga koszul z kołnierzykiem, ale może być dozwolone noszenie koszulki z guzikami, t-shirtu lub zwykłej koszuli. W większości biur wymagane jest noszenie spodni, ale prawdopodobnie będziesz mógł wybrać pomiędzy spodniami wizytowymi, khaki i dżinsami. Mężczyźni powinni mieć czyste, wypolerowane buty, chociaż niektóre firmy dopuszczają luźniejszy dress code w piątki. Warto zwrócić uwagę na to, co nosi Twój kierownik, a także na wszelkie nieformalne dni, w których obowiązuje dress-down w Twojej firmie.

Office Casual Dress Code

Niektóre biura mają swobodny dress code, co oznacza, że możesz ubrać się w dżinsy, T-shirty, tenisówki i inne luźne ubrania. Swobodny dress code jest zazwyczaj dla pracowników nie zarządzających i może być ograniczony przez dział. Swobodny dress code może być mylący, jeśli nie jesteś pewien, co możesz, a czego nie możesz nosić, ale są pewne zasady, których możesz przestrzegać, aby pozostać w ramach dress code. Jeśli dress code jest business casual, powinieneś nosić czyste, wyprasowane dżinsy, khaki lub spodnie i koszulę z kołnierzykiem. Casual Friday może być nieco bardziej zrelaksowany, więc możesz założyć dżinsy i koszulę bez kołnierzyka.