W cyfrowym świecie gra o to, kto zdobędzie największy ruch i widoczność, toczy się nieustannie. A przy tak dużej liczbie blogów i stron internetowych wyróżnienie się staje się coraz trudniejsze. Jednak pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek (SEO) pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie widoczności bloga lub witryny w wyszukiwarkach (i wśród potencjalnych czytelników). Dzięki kombinacji różnych technik możesz zoptymalizować swoją stronę w taki sposób, aby Google widziało ją jako odnoszącą się do konkretnych tematów, a użytkownicy znajdowali ją, gdy szukają czegoś związanego z Twoją niszą. Brzmi nieźle? Czytaj dalej, aby zapoznać się z listą przydatnych wskazówek SEO, dzięki którym już dziś możesz rozpocząć pracę nad swoim blogiem!
Spraw, aby Twój blog był przyjazny czytelnikom
Pierwszą rzeczą, na którą zwracają uwagę wszyscy nowi czytelnicy, jest estetyka Twojego bloga. Jeśli czcionki są zbyt małe, schemat kolorów jest niewygodny lub strona jest zbyt zagracona, wielu czytelników po prostu opuści ją, zanim nawet kliknie w link. Utrzymanie bloga w stanie przyjaznym dla czytelnika dzięki takim elementom, jak czytelna czcionka, zrównoważony schemat kolorów i rozsądna ilość bałaganu, pomoże czytelnikom poczuć się komfortowo i chętniej będą czytać Twoje treści. Innym aspektem przyjazności dla czytelnika jest szybkość ładowania bloga. Czytelnicy nie będą pozostawać na stronie, jeśli będą musieli czekać ponad 10 sekund na jej załadowanie. Upewnij się, że plan hostingowy Twojej witryny jest wystarczający i że na jednej stronie nie ma zbyt wielu dużych obrazów lub filmów.
Nie zapomnij o reklamach na Facebooku
Innym często pomijanym (ale bardzo skutecznym) sposobem na zwiększenie pozycji Twojego bloga w rankingach i ruchu na stronie są reklamy na Facebooku. Podobnie jak Adwords, Facebook Ads to sieć reklamowa typu pay-per-click. Jeśli Twój blog jest w bardzo konkurencyjnej niszy, Facebook Ads mogą być świetnym sposobem na uzyskanie większej liczby wyświetleń i kliknięć na Twojej stronie. Jeśli tworzysz reklamy dla swojego bloga, musisz się upewnić, że strona docelowa jest zoptymalizowana pod kątem konwersji. Innymi słowy, chcesz, aby strona była zoptymalizowana pod kątem skłonienia czytelników do podjęcia działania (np. zapisania się na listę e-mailową, zakupu produktu itp.) Możesz również spróbować stworzyć reklamy dla grup na Facebooku. Jest to świetny sposób na dotarcie do nowych czytelników i członków grupy docelowej, którzy mogą nie być obecni na Twoim blogu lub stronie internetowej.
Dołącz do kalendarza redakcyjnego i promocji treści
Teraz, gdy już stworzyłeś treść swojego bloga, musisz ją wypromować. Po pierwsze, warto stworzyć kalendarz redakcyjny. Pomoże Ci to zachować porządek, śledzić, jakie treści już opublikowałeś, a jakie musisz jeszcze opublikować. Następnie należy udostępnić treści w mediach społecznościowych. Upewnij się, że nie przeciążasz swoich zwolenników i nie denerwujesz ich, ale musisz mieć pewność, że ludzie zobaczą Twoje treści. Angażowanie się w dyskusje w mediach społecznościowych to świetny sposób na dotarcie do większej liczby czytelników. Możesz także spróbować gościnnie publikować na innych blogach w swojej niszy. Upewnij się, że nie publikujesz treści wyłącznie na własnym blogu. Jest to świetny sposób, aby być na bieżąco z treścią i promować ją wśród swoich odbiorców.
- Materiał partnera